Verdensmålsanatomi

En studerende ved Copenhagen Business School (CBS) udviklet en metode til at give overblik over en givne virksomheds verdensmålskommunikation – verdensmålsanatomi.

Værktøjet udnytter en kodemanual baseret på FNs egen dokumentation om verdensmålene (Sustainable Development Goals – SDGs) til at analysere og kvantificere kommunikation fra virksomheder til at fremmane en verdensmålsanatomi og en verdensmålsproportion.

Verdensmålsanatomien er en form for Outside-In måling, der kan hjælpe med at afstemme jeres kommunikation med jeres verdensmål commitments.

Verdensmålsanatomien giver jer et overblik som kan bruges blandt andet anvendes i forbindelse med intern strategiafklaring, i dialogen med ejer, medarbejdere og kunder, i forbindelse med kapitalfremskaffelse/-udvidelse og som input til ledelsens arbejde med certificering af virksomhedens verdensmål indsats.

 

Courant tilbyder jer mulighed for jeres egen verdensmålsanatomi

Vi gennemfører en analyse af din hjemmeside, årsrapport, CSR-rapport eller andet kommunikationsmedie og udarbejder en rapport på dansk eller engelsk med:

 

  • Kort metodesektion og begrebsforklaring.
  • Verdensmålsanatomi.
  • Verdensmålsproportion (procentdelen af kommunikationsmediets samlede kommunikation der vedrører verdensmålene).
  • Overblik over top tre mest dominerende verdensmål med dertilhørende ord der forårsager dette udslag.

Priser (introduktionspris):

  • 4.750 dkk (eksl. moms) for en analyse med 1 inputenhed (hjemmeside, årsrapport, CSR-Rapport eller andet kommunikationsmedie).
  • 1.500 dkk (eksl. moms) for hver ekstra inputenhed der ønskes medtaget i rapporten.

Der kan analyseres danske og engelske tekster. Leveringstiden på en rapport er få dage.

The SDGs offer the greatest economic opportunity of a lifetime

Paul Polman

CEO, Unilever

Bestil en din Verdensmålsanatomi via formularen eller ring til Morten på +45 2054 3002 hvis du har spørgsmål.